Nieczysta gra sieciówek

Nieczysta gra sieciówek
Nieczysta gra sieciówek

H&M powstało jako mała rodzinna firma w latach 40-tych w Szwecji. Przez lata wyrosło na gigantyczną światową grupę. Na jej czele stoi rodzina Perssonów, najbogatsza dynastia Skandynawii. H&M oparło swój biznes o prosty i genialny pomysł: stworzyło modne, dobrej jakości ciuchy w przystępnej cenie. Za 2013 rok zysk H&M netto to 1 mld 92 miliony euro! H&M stworzyło wizerunek nowoczesnej firmy łączącej kapitalizm i moralność, dbającej o pracowników, przestrzegającej przepisy dotyczące płac, godzin pracy, ekologii itd. Francuska dziennikarka wraz z ekipą TV wyruszyła w 6-miesięczną podróż po Azji, Afryce i Europie, by zbadać, czy prawdziwe są doniesienia o nieetycznych praktykach biznesowych koncernu. Czy za tym przyjaznym, efektownym obliczem H&M nie skrywa drugiego, kontrowersyjnego?

Słyszy się głosy, że H&M to skrót od „hańba i matactwo". Razem kamerą, najczęściej ukrytą, odwiedzimy fabryki w Bangladeszu, szyjące ciuchy dla H&M, porozmawiamy z pracownikami, dowiemy się, ile godzin spędzają w pracy, ile zarabiają. Poznamy ludzi, którzy walczą o nagłośnienie faktu, że budynki fabryk wznoszone są na najtańszych, często bagiennych terenach, bez pozwoleń lub ze sfałszowanymi pozwoleniami. Inspekcje i audyty w nich to fikcja. Budynki mają nadbudowane piętra, grożą zawaleniem.

Kilkanaście miesięcy temu runęła Rana Plaza, fabryka w Dhace, grzebiąc ponad tysiąc osób. Czy tamto wydarzenie otwarło oczy urzędników, by polepszyć warunki pracy i los pracowników szyjących dla wielkich koncernów? Zapraszamy na nasz dokument!

Zwiastun programu "Nieczysta gra sieciówek"

podziel się:

Pozostałe wiadomości